Известие

Collapse
No announcement yet.

Откачане на ламбда сонда

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Откачане на ламбда сонда

    Първоначално публикувано от vladu
    ...но за сметка на това ламбда сондата беше откачена...
    Тази реплика в раздела за 145/6 ми образува следния въпрос: Може ли да се изолира ламбдата и откъм другия край (не откъм катализатора, а в коша)? Останах с впечатление, че в случая с колегата vladu са установили разкачване, докато са ровили около двигателя?
    Ако правилно съм разбрал от документацията, има си отделен бушон на сондата, но май само за подгряването й...?

    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
    Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

  • #2
    Re: Откачане на ламбда сонда

    Първоначално публикувано от bass
    Първоначално публикувано от vladu
    ...но за сметка на това ламбда сондата беше откачена...
    Тази реплика в раздела за 145/6 ми образува следния въпрос: Може ли да се изолира ламбдата и откъм другия край (не откъм катализатора, а в коша)? Останах с впечатление, че в случая с колегата vladu са установили разкачване, докато са ровили около двигателя?
    Ако правилно съм разбрал от документацията, има си отделен бушон на сондата, но май само за подгряването й...?
    може
    има две букси - сигнал и подгряване - намират се около казанчето за спирачна течност
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      Има ли опасност да ги сбъркам с нещо друго там в навалицата? Като как изглеждат? Може и очевидни да са наещата, но просто никога не съм обръщал внимание кво има там.

      Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
      Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от bass
        Има ли опасност да ги сбъркам с нещо друго там в навалицата? Като как изглеждат? Може и очевидни да са наещата, но просто никога не съм обръщал внимание кво има там.
        Може Те са 2 х 2 буксите.
        Защо ти трябва да я изолираш? Ако се е прецакала, ЕКУ-то ще си шунтира сигнала и без да я откачаш
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Dodo 155
          Първоначално публикувано от bass
          Има ли опасност да ги сбъркам с нещо друго там в навалицата? Като как изглеждат? Може и очевидни да са наещата, но просто никога не съм обръщал внимание кво има там.
          Може Те са 2 х 2 буксите.
          Защо ти трябва да я изолираш? Ако се е прецакала, ЕКУ-то ще си шунтира сигнала и без да я откачаш
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Bobo
            Първоначално публикувано от Dodo 155
            Първоначално публикувано от bass
            Има ли опасност да ги сбъркам с нещо друго там в навалицата? Като как изглеждат? Може и очевидни да са наещата, но просто никога не съм обръщал внимание кво има там.
            Може Те са 2 х 2 буксите.
            Защо ти трябва да я изолираш? Ако се е прецакала, ЕКУ-то ще си шунтира сигнала и без да я откачаш
            Така и моята беше изключена (шунтирана- без изключени кабели) и Бобо я включи софтуерно при диагностиката ако съм разбрал правилно де
            2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
            CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

            Comment


            • #7
              Цялата работа идва от това, че преди няколко дни пак ми пресветва лампата на инжекциона със същата грешка, както при случката с нафтата: 1-2-2-3 - Regulation of lambda probe. В същото време ми се стори, че и разходът се е качил с около 2 кила поне. Точно по това време бях зареждал за проба Кинитрон 100 от Еко Елда и реших, че може да е от него (макар че колата върви нелошо с този бензин). След смяна пак с обичайния ОМВ Супер 100 обаче продължава да примигва чат-пат и пак ми се струва, че лапа повече. На дълъг път пък тези неща не се случват и ми даде разход пак под 7/100.

              Горните неща ме върнаха към нещо, което бях намерил по повод питане на друг колега: "Светва лампата на инжекциона, но като подадеш газ и изгасва". В някой от чужбинските форуми един младеж беше обяснил, че това обикновено се получава, ако не работи вътрешното подгряване на ламбдата - или поради изгорял бушон, или заради прекъснат кабел. Така тя не може да достигне нормална работна температура на по-ниски обороти и подава малоумни стойности на компа. Като се поизреже колата и газовете загреят наоколо, нещата са ОК.
              В тази връзка, исках да погледна дали наистина няма прекъснат кабел на ламбдата (понеже бушонът е здрав - намерих го къде е).

              Ся ще питате "Ми що не идеш на една диагностика?"
              Ми ще ида, ама напоследък мноо мразим майстори, които вкарват всеки проблем в некъв шаблон (подведени от "огромния" си опит) и го пускат по пързалката, без да загледат детайли. В моя случай е много вероятно просто да кажат "Сменяй ламбдата" или "Сменяй ЕКУ-то" (щото, видиш ли, в сервизното ръководство при тази грешка пише "Replace control unit B11").
              Просто исках да знам, че съм максимално наясно (доколкото ми е по силите) с възможните проблеми.

              Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
              Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

              Comment


              • #8
                Щом ще ходиш на диагностика ходи при Бобо и ще ти покаже всичко,аз останах доволен.Успех.
                Алфа Ромео 147-2.0 16V 2002g-ГИ
                The pleasure of driving Alfa Romeo!

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от niki-25
                  Щом ще ходиш на диагностика ходи при Бобо и ще ти покаже всичко,аз останах доволен.Успех.
                  И аз това бих казал
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от bass Покажи съобщение
                    Цялата работа идва от това, че преди няколко дни пак ми пресветва лампата на инжекциона със същата грешка, както при случката с нафтата: 1-2-2-3 - Regulation of lambda probe. В същото време ми се стори, че и разходът се е качил с около 2 кила поне. Точно по това време бях зареждал за проба Кинитрон 100 от Еко Елда и реших, че може да е от него (макар че колата върви нелошо с този бензин). След смяна пак с обичайния ОМВ Супер 100 обаче продължава да примигва чат-пат и пак ми се струва, че лапа повече. На дълъг път пък тези неща не се случват и ми даде разход пак под 7/100.

                    Горните неща ме върнаха към нещо, което бях намерил по повод питане на друг колега: "Светва лампата на инжекциона, но като подадеш газ и изгасва". В някой от чужбинските форуми един младеж беше обяснил, че това обикновено се получава, ако не работи вътрешното подгряване на ламбдата - или поради изгорял бушон, или заради прекъснат кабел. Така тя не може да достигне нормална работна температура на по-ниски обороти и подава малоумни стойности на компа. Като се поизреже колата и газовете загреят наоколо, нещата са ОК.
                    В тази връзка, исках да погледна дали наистина няма прекъснат кабел на ламбдата (понеже бушонът е здрав - намерих го къде е).

                    Ся ще питате "Ми що не идеш на една диагностика?"
                    Ми ще ида, ама напоследък мноо мразим майстори, които вкарват всеки проблем в некъв шаблон (подведени от "огромния" си опит) и го пускат по пързалката, без да загледат детайли. В моя случай е много вероятно просто да кажат "Сменяй ламбдата" или "Сменяй ЕКУ-то" (щото, видиш ли, в сервизното ръководство при тази грешка пише "Replace control unit B11").
                    Просто исках да знам, че съм максимално наясно (доколкото ми е по силите) с възможните проблеми.
                    я в тази връзка да попитам кой е бушона за подгряването на ламбдата - че днешната ми грешка е 1-2-2-4 - утре ще меря кабели и конектори и бушона, ако разбера кой е ... в мануала нищо не открих черно на бяло...
                    тъпото е че днес надълго ми горя 10/100 със не повече от 130км/ч... издивях....


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #11
                      Отговорих ти на личното преди да видя, че си пуснал питанка и тук - виж там.

                      Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                      Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от bass Покажи съобщение
                        Отговорих ти на личното преди да видя, че си пуснал питанка и тук - виж там.
                        а аз след като писах тук реших да ти пиша лично...утре ще се мери по колата...


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • #13
                          грешка 1-2-2-3 я има и при мен."Светва лампата на инжекциона, но като подадеш газ и изгасва".

                          я разяснете сега от къде се получава тази магария,къде е бушона и лекарството за отстраняване на проблема?
                          ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


                          Renault Megane II Grand Tour-2004г

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от MUROMAN Покажи съобщение
                            грешка 1-2-2-3 я има и при мен."Светва лампата на инжекциона, но като подадеш газ и изгасва".

                            я разяснете сега от къде се получава тази магария,къде е бушона и лекарството за отстраняване на проблема?
                            ти си газифициран и при теб е нормално да е така... вероятно на газ е малко бедна на ниските ти обороти... ама само гадая реално - може и да е богата.
                            Бушона е за друга бира - за подгрева на ламбдата. Днес рових по моята, но и кабела е здрав и бушона. Позачистих контактите и ресетнах компютъра - да видим днес как ще е обратно към София
                            Интерерсно ми е кога започва да си подгрява ламбдата компа и с какво напрежение. Бушона уж е 7.5А.


                            Даването на газ, води до пристрастяване!
                            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                            Volvo V50 2.0D by RuBig

                            Comment


                            • #15
                              Кажете в крайна сметка кой е бушона, че да имат и другите някаква полза от темата
                              155 1.8 8v TS & FZR 600

                              Comment

                              Working...
                              X